Test, tralalala!

 

Ja, hur många chanser förtjänar en person efter att ha såret en gång på och på gång? Det är väl upp till personerna det berör? Eller är det bara så att andra måste lägga näsan i blöt så fort de kan? Jag förstår inte. En nära vän till mig har haft en alkoholist som pojkvän i flera år, han har försökte att bli nykter och han var nykter ett bra tag. Sen förföll förhållandet och han fick ett återfall. Det är en lång kamp till att bli nykter efter att ha varit alkoholist, för det är en sjukdom. Det är svårt för båda parterna. Det har nu gått några månader och de funderar på att ge allt en andra, tredje, fjärde, jag har inte direkt hållt räkningen till hur många chanser de har gett det.

Men då lägger folk näsan i blöt och verkligen försöker hjärntvätta personen till att inte försöka en gång till. Och om de ska försöka så måste han vara nykter i xx antal månader SJÄLV. Han har själv sagt till min vän att han vill klara av detta tillsammans med henne ännu en gång, för han vill skärpa sig. Men för andra verkar det helt omöjligt. Hotar med att inte få se sitt barnbarn och beter sig så barnsligt. Det är inte våran buisness, sluta lägga er i. Fick just ett samtal om vad jag tyckte, varför jag tycker som jag gör osv. Jag har varit mitt i denna smet länge nu, jag har sett det goda och det onda i det hela. Jag säger att det är värt att ge personer en extra chans. Ordspråket en andra chans men inte en trejde fungerar inte i verkligheten. Beroende på situation och människa delas chanserna ut.

Bara för att man är alkoholist så betyder det inte att man är en sämre människa än någon annan heller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0