HEJSAN

Jag hade tänkt att lägga upp en bild på en smarrig efterrätt jag drog ihop för någon dag sen.
Men kameran måste ha nya batterier, så det lär inte hända idag :(

Nackstaskolan läggs ner, jag skrev in till ordet fritt i Sundsvalls tidning, här är det jag skrev:

Jag är en elev på Nackstaskolan som inte riktigt förstår hur politikerna tänker.
Tänker dom ens klart?
Dom lägger ner skolan för att spara pengar, när dom också tänker bygga om Selångersån, e4:an, ett teaterhus och badhuset.
Hur många miljoner drar Nackstaskolan per år? ca 3 miljoner har jag läst i tidningen.
Dessa projekt då? Hur många miljoner kommer inte dem dra.
Varför säga att ni MÅSTE lägga ner skolan när ni(politikerna, kommunen) gott om pengar till andra saker.
Lägger ni ner Nackstaskolan lägger ni ner bostadsområdet Nacksta.

Det kommer bli oerhört svårt för oss elever på Nacksta att gå ut till andra skolor.
Alla känner alla på Nacksta.
Alla splittras, även fast man inte går i samma klass.
Vi måste lära känna nya lärare, nya klasskamrater, etc. Och det är inte det lättaste.
Tänk om det var era barn(till er politiker) som gick i Nackstaskolan?
Varför inte sätta er i våran situation?
I otrygghet, nervositet, tvivel och tvång till att byta skola.

Ni sa att skolan skulle få vara kvar!
Ni sa att några lokaler skulle hyras ut så skolan skulle "överleva".
Men ingeting hände, och ingeting händer nu.
Vi gick igenom detta för något år sen, och fick en massa lovord.
Ni svarade inte på våra frågor, ni diskuterade inte förslaget om att slå ihop S:t olofskolan och Nackstaskolan till en och samma skola.
Ni har svikit oss alla i Nacksta, även dom som inte bor där men har barn, jobb, hem och skola där.

Varför inte sluta godkänna nya friskolor?
Det är ju dom som orsaker förfallet av de kommunala skolorna.
Det är ju erat fel att skolor måste läggas ner, eftersom det är ni som godkänt så många friskolor.
Ni borde inte ta ut det på oss elever, barn och familjer.

Ta erat förnuft till fånga.

Lotta Svensson, 8a.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0